Τι να προσέξεις για να μην πάρεις κιλά τα Χριστούγεννα

τραπέζι με φίλους

Όλοι όταν ακούμε Χριστούγεννα σκεφτόμαστε μια περίοδο γεμάτη από γευστικούς πειρασμούς, από οικογενειακές συγκεντρώσεις με πολλά και πλούσια εδέσματα και αύξηση του βάρους μας! . Τα Χριστούγεννα άλλωστε είναι συνδεδεμένα με ξεγνοιασιά και ξεκούραση. Είμαι σίγουρη πως όλοι θα δεχθούμε προτάσεις για φαγητό από συγγενείς και από φίλους! Τα μελομακάρονα και κουραμπιέδες έκαναν ήδη την εμφάνιση τους και φιγουράρουν σε  όλα τα ζαχαροπλαστεία

Πως όμως θα αντισταθούμε σε όλα αυτά; Πώς γίνεται η ζυγαριά να μην ανέβει ούτε γραμμάριο; Συνήθως στις γιορτές των Χριστουγέννων αυξάνουμε το βάρος μας κατά  μέσο όρο 0,8-1 κιλό!

Όλα ξεκινάνε με ένα καλό πρωινό

Η καλή μέρα λένε από το πρωί φαίνεται ! Τα πρωινά μας τώρα τις γιορτές συνήθως είναι πλούσια σε θερμίδες! Προσπάθησε να εντάξεις στο καθημερινό σου διαιτολόγιο πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά τροφές! Απέφυγε λιπαρές τροφές και πλούσιες σε ζάχαρη και  λευκό αλεύρι!

Οι καλύτερες επιλογές πρωινού που μπορείς να κάνεις έιναι:

  • Γιαούρτι με μέλι και φρέσκα φρούτα ή ξηρούς καρπούς
  • Γάλα με δημητριακά ολικής άλεσης
  • Χυμό ή Smoothy φρούτων
  • 2 φρυγανιές με τυρί και γαλοπούλα
  • τοστ με τυρί και γαλοπούλα
  • 1 muffin μπανάνας 
  • Γιαούρτι με 2 κριτσίνια καρότου
  • Ομελέτα με 2 αβγά και 1 φέτα  ψωμί ολικής άλεσης
  • Κουλούρι θεσσαλονίκης 
  • 2 Μπισκότα βρώμης 
  • 2 φρυγανιες με μέλι και ταχίνι

Ενδιάμεσα σνακ

Ενδιάμεσα από τα  κύρια γεύματα( πρωινό -μεσημεριανό- βραδινό )  καλό είναι να έχεις και 2 σνακ. Επέλεξε κάτι που θα σου προσφέρει ενέργεια και συγχρόνως θα σε κρατήσει χορτάτη!

Κάποιες επιλογές είναι:

  • Σπιτικές Μπάρες δημητριακών 
  • 1 χούφτα ανάλατους ξηρούς καρπούς. Προτίμησε καρύδια , φουντούκια ή αμύγδαλα
  • Φρούτα. Μπανάνα , μήλο , αχλάδι, ακτινίδιο 2 μανταρίνια
  • 1 αυγό βραστό
  • Χυμό  από φρέσκα φρούτα
  • φρυγανιά με μια φέτα κίτρινο τυρί

Κυρίως Γεύμα

Ξεκινάμε από το πιάτο γιατί το μέγεθος μετράει. Τα σερβίτσια που χρησιμοποιούμε τα Χριστούγεννα είναι συνήθως πιο μεγάλα! Με αποτέλεσμα να καταναλώνουμε περισσότερη τροφή !

Μια καλή τεχνική είναι να χωρίσεις το πιάτο σου στη μέση! Στο μισό θα βάλεις σαλάτα και στο άλλο μισό θα το χωρίσεις πάλι στη μέση και θα βάλεις: στο ένα κομμάτι τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη όπως κρέας , πουλερικά ,ψάρι , τυρί , αβγό  και στο άλλο θα βάλεις υδατάνθρακες . Τροφές δηλαδή όπως ψωμί, ρύζι, πατάτες, μακαρόνια.

Έτσι είναι ό σωστός τρόπος να τρώμε και να χορτένουμε όχι μόνο στις γιορτές αλλά και σε καθημερινή βάση ! Αυτός ο τρόπος πρέπει να σου γίνει συνήθεια!

Προσπάθησε να αποφύγεις τα λιπαρά και να βάλεις στην διατροφή σου προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας  όπως τα προϊόντα ολικής άλεσης!

Παρακάτω σου έχω 10 συμβουλές για να μην πάρεις κιλά μέσα στις γιορτές! Ναι μπορείς να απολαύσεις τις γιορτές χωρίς να πάρεις γραμμάριο!

  • Πρώτα από όλα πριν πας κάπου επίσκεψη φάε κάτι! Δεν μιλάω για φαγητό μιλάω για σνακ π.χ ένα φρούτο. Αυτό θα σε βοηθήσει να μην πέσεις με λαιμαργία σε ότι βρεθεί μπροστά σου!
  •  Πες «όχι ευχαριστώ»! Μην φας κάτι αν δεν πείνας έτσι επειδή στο κέρασε η θεία σου που έχει τι γιορτή της! Μπορείς να αρνηθείς με ευγενικό τρόπο και μην υποκύψεις στο πειρασμό γιατί το έχασες το παιχνίδι!
  • Να μασάς πολλές φορές το φαγητό σου και να τρως αργά! Να το απολαμβάνεις! Να θυμάσαι ότι όσο πιο γρήγορα τρως τόσο πιο μεγάλη ποσότητα τροφής θα καταναλώσεις!
  • Πιες νερό! Να έχεις στο μυαλό σου: «Θα τρως μόνο όταν πείνας, αλλά θα πίνεις νερό συνέχεια» Το νερό θα σε βοηθήσει στο να μην κάνεις κατακράτηση υγρών που προκαλούν τα γλυκά και τα αλμυρά εδέσματα που πίστεψε με θα βρεθούν πολλά μπροστά σου!!!
  • Προτίμησε να φας περισσότερο σαλάτα και ψητό κρέας παρά συνοδευτικά και ψωμί! Υπάρχει μια θεωρία που λέει : χωρίζουμε το πιάτο μας στα δύο στο μισό βάζουμε σαλάτα και στο άλλο μισό κρέας και ορεκτικά! Το εξήγησα παραπάνω! Προσπάθησε να την τηρήσεις!
  • Μεγάλη προσοχή στο αλκοόλ! Μπορείς  να το περιορίσεις σε 1-2 ποτηράκια κόκκινο κρασί! Εννοείται ότι προσέχουμε την κατανάλωση και σε αυτά που συνοδεύουν το αλκοόλ! Βλέπε πατατάκια, ξηρούς καρπούς με αλάτι ,τυριά κτλ.
  • Βρες χρόνο  για γυμναστική! Ακόμα και μισή ώρα περπάτημα την ημέρα είναι μια χαρά!! Βγες στην αγορά να δεις τις βιτρίνες, ανέβα  με τις σκάλες αντί του ασανσέρ. Περπατά μέχρι το περίπτερο αν χρειάζεσαι κάτι!
  • Προτίμησε το μελομακάρονο αντί του κουραμπιέ! Είναι πιο θρεπτικό και με λιγότερες θερμίδες! Εννοείται πάντα με μέτρο!
  • Προσπάθησε να τηρείς τις ώρες του φαγητού και τα γεύματα σου να είναι 4-5! Είναι λάθος να μείνεις χωρίς φαγητό όλη μέρα με την δικαιολογία ότι θα φας καλά το βράδυ! Το μόνο που θα καταφέρεις είναι να φας μεγάλη ποσότητα φαγητού και να μην μπορέσεις να απολαύσεις την υπόλοιπη βράδια γιατί θα έχεις έντονο πόνο στο στομάχι!
  • Τέλος και αρκετά σημαντικό! Πες όχι στο πακέτο για το σπίτι! Ναι ξέρω η θεία θα επιμείνει να πάρεις μερικά γλυκά για το σπίτι γιατί δεν έφαγες καθόλου βρε παιδάκι μου  και η μαμά σίγουρα θα σου βάλει γαλοπούλα που έμεινε! Προσπάθησε όμως να αντισταθείς και μην πάρεις πακετάκι! Άφησε το να το πάρει κάποιος άλλος!

Να θυμάσαι: Γιορτές δεν σημαίνει ότι πρέπει να βάλω κιλά! Σημαίνει να περάσω όμορφες στιγμές με την οικογένειά μου και τους φίλους μου, να δώσω και να πάρω αγάπη, να παίξω περισσότερο με τα παιδιά μου, να γίνω και εγώ παιδί! Ας μην  ξεχνάμε ότι είναι η πιο όμορφη γιορτή του χρόνου!!!

Εύχομαι να περάσετε όμορφα σε ότι και αν κάνετε και αυτές οι γιορτές να σας μείνουν αξέχαστες!
Έλα να γνωριστούμε στα social media Instagram και Facebook
Written By
More from xrysaxasapi
Πως να φτιάξετε το δικό σας Λικέρ ρόδι!
Οκτώβριος και Νοέμβριος οι μήνες του Ροδιού! Σας έχω την πιο εύκολη...
Read More