Παιδική διατροφή: 5 τρόφιμα που πρέπει να περιορίσεις στο παιδί σου

junk food

Η σωστή και ισορροπημένη διατροφή των παιδιών αποτελεί προϋπόθεση για την υγεία αλλά και την σωστή πνευματική και σωματική ανάπτυξη τους! Στόχος του γονέα είναι να χτίσει γερά θεμέλια και να δωσει τις σωστές βάσεις ώστε  να μάθει στο παιδί του πως να τρέφεται σωστά και να ακολουθει μια υγιεινή διατροφή!

Για την αποφυγή της παιδικής παχυσαρκίας αλλά και για την καλή υγεία καλό θα ειναι να περιορίσετε κάποιες συγκεκριμένες τροφές από το καθημερινό διαιτολόγιο του παιδιού!

5 περιορισμοί στην διατροφή των παιδιών σας

Αλάτι

Το αλάτι ή αλλιώς χλωριούχο νάτριο αποτελεί συστατικό της διατροφής μας και περιέχεται σχεδόν σε όλα τα τρόφιμα! Η συνιστώμενη ημερήσια κατανάλωση του είναι 6 γρ. , σχεδόν 1 κουταλάκι του γλυκού. Το αλάτι θεωρείται απαραίτητο στον οργανισμό μας , αφού εμπλέκεται σε αρκετές βιολογικές λειτουργίες. Κάποιες από αυτές είναι η εξισορρόπηση των υγρών του σώματος και η διαβίβαση των νευρικών σημάτων στον οργανισμό! Ωστόσο η υπερβολική κατανάλωση του αλατιού έχει συνδεθεί με την αυξημένη αρτηριακή πίεση ,με την οστεοπόρωση αλλά και με την παιδική παχυσαρκία!

Τα παιδιά προσλαμβάνουν αλάτι όχι μόνο από το φαγητό τους αλλά και από διάφορα σνακς!Προσπαθήστε να μη δίνετε τέτοιες επιλογές στα παιδιά σας ! Μικρές αλλαγές στην διατροφή των παιδιών θα προλάβουν τους παραπάνω κινδύνους!

Τι να κάνετε;

  • Προτιμήστε να δώσετε ως ενδιάμεσα σνακ φρούτα, ανάλατους ξηρούς καρπούς, φυσικούς χυμούς φρούτων , γιαούρτι και όχι αλμυρά πλούσια σε αλάτι τρόφιμα!
  • Αποφύγετε το περιττό αλάτι στο φαγητό !
  • Διαβάζετε πάντα τις συσκευασίες προϊόντων !  Πολλά προϊόντα ακόμα και τα μπισκότα περιέχουν αλάτι! Προτιμήστε αυτά που έχουν το λιγότερο κάτω από 0,1 γρ. αλάτι  στα 100 γρ τροφίμου ή ακόμα καλυτερα φτιάξτε τα δικά σας υγιεινά μπισκότα!

Ζαχαρη

Αποτελεί βασικό συστατικό γλυκών τροφίμων και ροφημάτων που αγαπούν ιδιαίτερα τα παιδιά!Αν και η αναζήτηση της γλυκιάς γεύσης είναι έμφυτη με την αυξημένη κατανάλωση αυτών των τροφών μπορεί να οδηγηθεί το παιδί σε διαταραχή του εντερικού ισοζυγίου αλλά και σε παιδική παχυσαρκία! Για τον λόγο αυτό προσέχουμε και ελέγχουμε εμείς οι γονείς η κατανάλωση της ζάχαρης να γίνεται με μέτρο!Πάντα προσέχουμε να το συνδυάσουμε με ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο που το παιδί θα προσλαμβάνει πρώτα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά! Να προσθέσω επίσης ότι πρέπει να σταματήσουμε να δωροδοκούμε τα παιδιά και να τα επιβραβεύουμε με γλυκά! Επίσης καλό θα είναι να μην υπάρχουν πολλές επιλογές τέτοιον προϊόντων μέσα στο σπίτι.

Τι να κάνετε;

  • Περιορίστε τα γλυκά. ‘Όπως είπα και πριν δεν πρέπει να υπάρχουν τέτοια προϊόντα στο σπίτι! Καλό είναι να ορίσετε πότε τρώμε γλυκό , τι γλυκό , και πόσο! Προτιμήστε το παστέλι,μαύρη σοκολάτα, σπιτικό παγωτό και τα σπιτικά γλυκά του κουταλιού!
  • Προσοχή στα δημητριακά και στα επιδόρπια γιαουρτιού. Είναι προϊόντα που συνήθως κρύβουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης!
  • Περιορίστε έτοιμος χυμούς αλλά και  αναψυκτικά!
  • Φτιάξτε μόνοι σας γλυκά στο σπίτι και προσθέστε αντί για ζάχαρη μέλι .

Ζωικά (κορεσμένα) Λιπαρά

Βρίσκονται κυρίως στο κόκκινο κρέας, στο βούτυρο, στα γρήγορα φαγητά από έξω, στα πλήρη γαλακτοκομικά αλλά και στα γλυκά!Αυξάνουν τα επίπεδα τόσο της ολικής όσο και της κακής χοληστερόλης (LDL) του αίματος και σχετίζονται μακροπρόθεσμα με πολλά χρόνια νοσήματα!

Σαν γονείς θα πρέπει να γνωρίζουμε ποια είναι τα “καλά λιπαρά” και ποια είναι τα “κακά λιπαρά ” για την σωστή διατροφή του παιδιού μας!

Τι πρέπει να κάνετε;

  • Περιορίστε την κατανάλωση ζωικού λίπους όπως βούτυρο, λουκάνικα και πλήρη γαλακτοκομικά. (Δεν παθαίνουν κάτι τα παιδιά αν πίνουν γάλα με χαμηλά λιπαρά!)
  • Αντί του βουτύρου προτιμήστε μαργαρίνη που είναι πλούσια σε Ω – λιπαρά
  • Δώστε μεγάλη έμφαση και αυξήστε την κατανάλωση ψαριών
  • Προτιμήστε το σπιτικό φαγητό
  • Μην φοβηθείτε να δώσετε ξηρούς καρπούς όπως καρύδια , αμύγδαλα και ηλιόσπορους
  • Αποφύγετε τα τηγανητά φαγητά!

Λευκό αλεύρι

Η θρεπτική αξία του λευκού αλευριού είναι χαμηλή , λόγω της επεξεργασίας που έχει υποστεί. Η περιεκτικότητα του σε βιταμίνες  του συμπλέγματος Β και σε φυτικές ίνες είναι αρκετά περιορισμένη σε σχέση με το αλεύρι ολικής άλεσης!Επίσης το λευκό αλεύρι εμφανίζει υψηλό γλυκαιμικό δείκτη, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα την απότομη αυξομείωση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα. Με λίγα λόγια το λευκό αλεύρι  αλλά και τα προϊόντα που έχουν παρασκευαστεί από αυτό , δίνει σε σας και στο παιδί σας  κενές θερμίδες!

Τι να κάνετε;

  • Προτιμήστε την κατανάλωση προϊόντων φτιαγμένα με αλεύρι ολικής άλεσης ,αλεύρι βρώμης , ζέας  είναι λιγότερο επεξεργασμένα , πλούσια θρεπτικά συστατικά , φυτικές ίνες αλλά και χαμηλά σε γλουτένη!

Γρήγορο -πρόχειρο φαγητό ( Fast food)

Στην κατηγορία αυτή εντάσσονται τα τρόφιμα τα οποία είναι πλούσια σε θερμίδες και περιέχουν όλα τα παραπάνω.  Μερικά παραδείγματα είναι τα hamburgers, οι πίτσες, τα σφολιατοειδή , κρέπες κ.α Αν και όλα τα  τρόφιμα μπορούν να έχουν θέση σε ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο ,εντούτοις ,η συστηματική , χωρίς μέτρο,  κατανάλωση τέτοιον τροφίμων μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του σωματικού βάρους αλλά και σε σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2.

Τι να κάνετε;

  • Αποφύγετε την κατανάλωση fast food από έξω
  • Προτιμήστε το σπιτικό fast food.

 

Παρόλο που  είναι αρκετά δύσκολο να αποφύγουμε εξ ολοκλήρου τις παραπάνω τροφές καλό θα είναι όσο μπορούμε να περιορίσουμε την κατανάλωση του. Ας μην ξεχνάμε εμείς οι γονείς ότι είμαστε παράδειγμα για τα παιδιά μας  και είμαστε υπεύθυνοι να δώσουμε  τις  βάσεις για σωστές  διατροφικές συνήθειες.

Διάβασε επίσης:

Tags from the story
,
Written By
More from xrysaxasapi

Χαλβάς σιμιγδαλένιος

Ο σιμιγδαλένιος χαλβάς είναι ένα γλυκό εύκολο και γρήγορο να γίνει με...
Read More